Premis Vila-dona

Dia de la dona al Bisbe Pont

El 8 de març, s’ha convertit doncs, en un dia d’actes per a rendir homenatge a totes aquelles dones lluitadores per aconseguir una societat més justa i igualitària.

Per això des de el Col·legi Bisbe Pont, volem contribuir a la celebració d’aquests actes i conscienciar al nostre alumnat a lluitar per les desigualtats de condicions i oportunitats.

El Premi Vila-dona té com a objectiu principal, donar visibilitat i reconeixement a totes les dones vila-realenques que han ajudat i col·laborat amb el seu esforç, dedicació i treball amb el desenvolupament de la ciutat i l’empoderament de la dona.

La implicació de tot el centre en la celebració d’aquest dia es planteja com a eix transversal fonamental en el currículum, ja que considerem necessària la transformació del llenguatge, els materials, les relacions i representacions d’allò que és humà i no segregant i excloent per gèneres.

A Vila-real va nàixer una dona extraordinària: Sonia, un exemple de coratge, superació i amor per la vida. Amb 45 anys de valentia, va plantar cara a un càncer que li va canviar l’existència, però no li va llevar el somriure ni les ganes de lluitar. Criada al barri del Bisbe Pont, Sonia va créixer amb il·lusió i disciplina, estudiant amb dedicació i descobrint la seua gran passió: la natació. Amb més de 40 medalles i el crol com a estil preferit, ha demostrat que l’esforç diari pot portar-te molt lluny. Un dels seus majors reptes: travessar l’Estret de Gibraltar, 22 quilòmetres d’aigua, onades i adrenalina. Una gesta que va culminar amb marca mundial, deixant el món bocabadat. Però Sonia no només destaca per les seues fites esportives. També dedica temps a visitar xiquets que estan patint, compartint amb ells la força que a ella la va ajudar a continuar. Perquè per a ella, la paraula “no” no existeix. Ara somia amb nous reptes i anima a tothom a aprendre a nadar, demostrant que amb un cor valent i una ment decidida, cap por pot detindre’t.
💙 Una història inspiradora que ens recorda que sempre val la pena lluitar.

El passat 8 de març, coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Dona, es van lliurar els Premis Viladona 2025, uns guardons que reconeixen el talent, l’esforç i la trajectòria de dones que han destacat en diferents àmbits de la societat.
En aquesta edició, el premi a la dona emprenedora ha estat atorgat a Maite Mulet, directora de l’acadèmia TEC Idiomes. Mulet és llicenciada en Filologia Anglesa i compta amb una dilatada experiència com a assessora especialitzada en cursos lingüístics a l’estranger.
Amb el seu lideratge, TEC Idiomas s’ha consolidat com un referent en la formació en idiomes i en la promoció d’experiències internacionals per a estudiants de totes les edats. La seua visió innovadora i la capacitat per obrir noves oportunitats formatives han sigut clau per a rebre aquest reconeixement.
El Premi Viladona 2025 posa en valor la trajectòria de Maite Mulet i la seua contribució a l’àmbit educatiu i empresarial, convertint-la en un exemple inspirador de superació, iniciativa i compromís amb l’apoderament de les  dones.

En el Dia Internacional de la Dona, la nostra escola ha tingut l’honor d’atorgar el Premi Vila-dona 2024 a Manuela Barneo. Antiga alumna del centre, és Doctora en Biotecnologia i Bioquímica i actualment desenvolupa la seua tasca investigadora a la Universitat Jaume I i a la Universitat de València.

La trajectòria de Manuela és un exemple inspirador de lluita, superació i esforç per aconseguir allò que una es proposa. El seu treball, reconegut en l’àmbit acadèmic i científic, obri camí a les noves generacions i mostra que la dedicació i la passió poden transformar els somnis en realitat.

Amb aquest premi, el col·legi vol retre-li homenatge i alhora transmetre a l’alumnat un missatge de confiança en el talent i la igualtat d’oportunitats.

Sonia Bespalova (Jersón, Ucraïna) és una dona valenta i solidària que fa més de 20 anys va emigrar a Vila-real per a construir un futur millor per a la seua família. Guardonada amb el Premi Vila-dona 2023 del col·legi Bisbe Pont, Sonia destaca per la seua força, la seua integració i el seu compromís humanitari, especialment arran de la guerra a Ucraïna, on ha ajudat activament en la recollida d’aliments i materials.

Mare i àvia coratge, ha acollit a Vila-real part de la seua família que fugia del conflicte, vivint moments molt durs però sempre amb esperança. Sonia considera Vila-real la seua llar i defensa valors com el respecte, la solidaritat i la importància de cuidar la família i els amics.

Com a representant de les mestres vila-realenques que amb vocació, compromís i dedicació han format part de l’educació dels xiquets i xiquetes de Vila-real.

Carmen Llop García, va ser mestra al col.legi Bisbe Pont durant quasi 40 anys i continua la seua vocació de servei a la societat col.laborant amb “Manos Unidas” de Vila-real.